„Народно стваралаштво је непроцењиво богатство једног народа. Из народног стваралаштва се види оштроумност, бит, прошлост, свакодневица, проблеми, речју – душа једног народа. Многи су истраживали народно стваралаштво, али је оно попут живота - развија се, расте, менја се и умире. Његовим записивањем ми му продужујемо живот, чак га чинимо бесмртним...“ каже Цветко Иванов у Уводнику своје књиге „Душата на Царибродско“.
И заиста, Цано Сталијски и К.В. Друмев, први познати сакупљачи народних умотворина у царибродском крају отргли су од заборава и учинили бесмртним значајан део наше културне баштина и наслеђа, без ког бисмо свакако били много сиромашнији!
(Први део текста можете прочитати ОВДЕ)
Ради лакшег читања, због прелома такста по странама пратите бројеве редова означене цифрама са леве стране текста.
Ради лакшег читања, због прелома такста по странама пратите бројеве редова означене цифрама са леве стране текста.
У Зборнику из 1894., Књига XI, Друмев је објавио 16 песама из личног живота
Осим песама из личног живота, Сталијски у истом броју Зборника објављује и две песме које он означава као политичке, обе записане у Жељуши
У истом Зборнику и Сталијски објављује 6 песама из личног живота које је записао у селима Жељуша и Власи
У касну, златну јесен, док су се овце враћале, а пси лајали, момци и девојке су се окупљали и одлазили на „седенће“ на којима су настале многе „седенћарске“ песме припевушке или припеви. Оне су обично биле шаљивог типа и односиле су се на двоје заљубљених, "лудих младих". У свакој од њих се певају имена сходно ситуацији, а Друмев је ради универзалности песама у свим користио имена Иван и Марија.
Ове песме објављене су у Зборнику из 1897., Књига XIV, након смрти самог Друмева.
Ове песме објављене су у Зборнику из 1897., Књига XIV, након смрти самог Друмева.
Приредио: Марјан Миланов
0 коментара:
Постави коментар